تبلیغات
سایت‌جامع‌مهندسی‌صنایع - اهداف كیفیت از دیدگاه استانداردها
                            

اضافه به علاقه مندی ها !        این سایت را صفحه خانگی خود كنید!            تماس با مدیر سایت     

ورودشمارابه این سایت خوش آمد می گوئیم . آرمان ما برخورداری از ایرانی پیشرو ، مترقی و دانایی‌محور است و آرزوی ما رسیدن به قله‌های سربلندی و افتخار برای تمامی ایرانیان در هر نقطه از جهان .

مهندس‌سید‌مجتبی‌حسینی‌پارسا
smhparsa@yahoo.com

 


                    WWW
MOJTABA-PARSA.IR





کاربر محترم ، سایت مهندسی صنایع ایران به چه میزان توانسته است در ارتقای سطح و افزایش دانش شما در زمینه مهندسی صنایع و مفاهیم مرتبط با آن موثر عمل نماید ؟ 




كلیدواژگان‌این‌مطلب: اهداف كیفیت ، الزامات ، خط مشی ، طرح تجاری ، مشتری ، طرح‌‌ریزی استراتژیك ، بازنگری‌های مدیریت ، رضایت مشتریان ، الگوبرداری از بهترین‌‌ها ، فرصت‌های بهبود ،

ISO 9001: 2000

5-4-1- اهداف كیفیت

مدیریت ارشد باید اطمینان حاصل نماید كه اهداف كیفیت و از جمله اهدافی كه برای برآورده سازی الزامات محصول مورد نیازند، برای عملكردها و سطوح مرتبط سازمان، تعیین شده‌اند. اهداف كیفیت باید قابل اندازه‌گیری بوده و در سازگاری با خط مشی كیفیت باشند. 

ISO/TS 16949: 2002

5-4-1- اهداف كیفیت

مدیریت ارشد باید اطمینان حاصل نماید كه اهداف كیفیت و از جمله اهدافی كه برای برآورده سازی الزامات محصول مورد نیازند برای عملكردها و سطوح مرتبط سازمان، تعیین شده‌اند. اهداف كیفیت باید قابل اندازه‌گیری بوده و در سازگاری با خط مشی كیفیت باشند. (ISO 9001: 2000)

5-4-1-1- اهداف كیفیت – تكمیلی

مدیریت ارشد باید اهداف كیفیت و مقادیر آن را كه در طرح تجاری گنجانده شده و به منظور استقرار خط مشی كیفیت استفاده می‌شوند را تعریف نماید.

یادآوری – اهداف كیفیت بایستی به انتظارات مشتری اشاره كرده و در یك دوره زمانی تعریف شده قابل دستیابی باشند. 

ISO 9004: 2000

5-4-1- اهداف كیفیت

مدیریت ارشد باید اطمینان حاصل نماید كه اهداف كیفیت و از جمله اهدافی كه برای برآورده سازی الزامات محصول مورد نیازند برای عملكردها و سطوح مرتبط سازمان، تعیین شده‌اند. اهداف كیفیت باید قابل اندازه‌گیری بوده و در سازگاری با خط مشی كیفیت باشند. (ISO 9001: 2000)

طرح‌‌ریزی استراتژیك و خط مشی كیفیت سازمان چارچوبی را برای تنظیم اهداف كیفیت فراهم می‌سازند. مدیریت ارشد باید این اهداف را به منظور تعیین جهت بهبود عملكرد سازمان تدوین كند. این اهداف باید قابل اندازه‌گیری باشند تا از این طریق مدیریت بتواند به راحتی و به نحوی اثربخش و كارآمد آنها را بازنگری كند. در تدوین این اهداف، مدیریت باید موارد ذیل را مورد توجه قرار دهد:

-  نیازهای حال و آینده سازمان و بازارهای آن

-  یافته‌های حاصل از بازنگری‌های مدیریت

-  عملكرد جاری محصول و فرآیند

-  سطوح رضایت مشتریان و طرف‌های ذینفع

-  نتایج خود ارزیابی‌ها

-  الگوبرداری از بهترین‌‌ها، تجزیه و تحلیل رقبا، فرصت‌های بهبود

-  منابع مورد نیاز برای دستیابی به اهداف

اهداف كیفیت باید به گونه‌ای به سازمان ابلاغ شده باشد كه كاركنان سازمان بتوانند در خدمت دستیابی به آن فرآیند قرار گیرند. مسئولیت اجرای اهداف كیفیت باید مشخص شده باشد. در صورت ضرورت،‌ این اهداف باید به‌طور نظام‌ مند مورد بازنگری و تجدید نظر قرار گیرند.


تفكر ناب چیست و چه اصولی دارد ؟تفكر ناب
تولید ناب و برتریهای آن بر تولید انبوه !،تولید ناب
مقایسه تولید دستی وتولید ناب،تولید ناب
با متدولوژی مهندسی معكوس آشناتر شویم !
مهندسی معكوس چیست ؟
سیزده گام تا نت در كلاس جهانی
انواع سیستم نگهداری وتعمیرات،نت
از سیر تحولات تعمیرات و نگهداری بیشتر بدانیم ،نت
نقش الگوی سرآمدی در کسب مزیت رقابتی(مدیریت كیفیت)،
موفقیت در اجرای مهندسی ارزش،(مهندسی ارزش)
کاربرد نمودار علت و معلول،مدیریت كیفیت
نرم‌افزار شناسی مهندسی صنایع،عمومی
رابطه راهبرد سازمان با مدیریت كیفیت جامع،مدیریت كیفیت جامع
مدیریت دانش در سازمانهای یادگیرنده،مدیریت دانش
مدیریت دانش و دلایل اهمیت آن،مدیریت دانش
مدل کارت امتیازی متوازن Balanced Score Card model ،عمومی
نهادینه كردن خلاقیت ونوآوری در سازمان،تفكرخلاق و كارآفرینی
تغییرات استاندارد (ایزو 9001) ویرایش چهارم ،بخش نخست
تاریخچه مهندسی ارزش و لزوم اجرای آن
تغییرات استاندارد (ایزو 9001) ویرایش چهارم ،بخش پایانی

كپی‌ برداری از محتویات سایت تنها با ذكر منبع مجاز می‌باشد
All Rights Reserved 2007-2008 © by www.mojtaba-parsa.ir
 All Rights Reserved 2007-2008 © by mojtaba parsa
                        Free counter and web stats